×

Czy wnętrze biura może być reklamą?

Czy wnętrze biura może być reklamą?

reklama biuraCzym jest reklama? Reklama to konkretna informacja połączona z odpowiednią perswazją. Ma na celu wywołać określone myśli, uczucia, doznania, które w konsekwencji mają skłonić do konkretnego działania. Jak w tym wszystkim odnajduje się wnętrze biura?

Wszędobylska reklama

Żyjemy w takich czasach, że codziennie mamy do czynienia z każdą formą reklamy. Oglądamy je w telewizji, widzimy je w internecie, w prasie, a także idąc na spacer czy udając się w dalszą podróż. Nic dziwnego, że firmy prześcigają się w różnych formach reklamy, aby móc wyróżnić się z tłumu konkurencji. Niestety coraz częściej mamy też do czynienia z nachalną formą, która obecnie już mało kogo przekonuje. Najlepiej sprawdzają się te formy, które sprzedają nie produkt a wizje, np. produkty firmy Apple czy samochody Lexus. Gdy mowa o tych firmach, markach, to w umysłach odbiorców jest już gotowa wizja, która wynika przede wszystkim z jakości produktu.

Jak wobec tego funkcjonują biura firm?

Jest to bardzo ważne zagadnienie, gdyż nakłada się na identyfikację przedsiębiorstwa. Najczęściej firmy chcą mieć konkretne kolory ścian w biurach, podchodzące pod logotyp, dodatkowo instaluje się odpowiednie szyldy, naklejki na szyby, aby kusić i od początku pokazywać z jakim przedsiębiorstwem i rodzajem oferty ma się do czynienia. Ważne w tym wszystkim są również meble, które oddają sposób myślenia i uporządkowania ducha przedsiębiorstwa. Najczęściej zatem spotyka się meble nowoczesne, cóż która firma chce być postrzegana jako nieczasowa.

Szczególnie warto zwrócić uwagę na salony sprzedaży, np. w nowoczesnych salonach stolarki otworowej wydziela się część produktową (specjalnie zamontowane okna, drzwi, rolety i inne produkty stolarki otworowej), część przyjęć klientów (wydzielona kanapa, stół, możliwość zrobienia kawy czy herbaty) oraz część sprzedażową (kasa, komputer, stół do negocjacji). W ten sposób osoba, która odwiedza salon od razu otrzymuje stosowny odbiór firmy – „sprzedajemy ekskluzywne produkty”, „dbamy o klienta”. W ten sposób firma wyróżnia się na tle konkurencji, gdyż w swojej ofercie posiada dobrze urządzony i unikalny salon. Punktem centralnym jest przede wszystkim część sprzedażowa z dobrze zaznaczonym i wyróżnionym logotypem przedsiębiorstwa. Takie urządzenie salonu powoduje, że funkcjonuje on jako reklama przedsiębiorstwa, zachęca do kupna i odwiedzenia.

Skuteczna reklama

Przykład dobrze urządzonego salonu sprzedaży działa na wyobraźnie wielu właścicieli firm. Powoduje pozytywny odbiór u klientów, którzy będąc gośćmi bura są właściwie i kulturalnie przyjęci, na miejscu, w sposób bardzo przystępny otrzymują rzeczową informację o produktach. I właśnie w ten sposób wystrój biura może być skuteczną formą reklamy.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • Twitter

Opublikuj komentarz

Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.