×

Klimatyzacja podstawowym elementem wyposażenia każdego biura

Klimatyzacja podstawowym elementem wyposażenia każdego biura

Wyobraźmy sobie biuro, w którym pracownicy siedzą z laptopami na podłodze. Przez osiem godzin dziennie, codziennie. Teoretycznie jest to możliwe, ale na pewno niewygodne, a co za tym idzie – w dłuższej perspektywie wysoce nieefektywne. Nic więc dziwnego, że biurka i krzesła to bezsprzecznie podstawy wyposażenia biura. Podobnie jest z klimatyzacją, która stwarza nam odpowiednie warunki do pracy.

Aby w pełni zrozumieć, jak ważna jest instalacja systemu klimatyzacji w miejscu pracy, warto zapoznać się z pojęciem komfortu cieplnego. Czym jest komfort, wie raczej każdy. Komfort cieplny to zaś taki rodzaj komfortu, który odczuwamy, gdy nasze ciało oddaje bądź pobiera ciepło z otoczenia w stabilny sposób. – Na utrzymanie tej tzw. równowagi termicznej wpływa to, co mamy na sobie, jak bardzo jesteśmy aktywni fizycznie, a także jaka temperatura panuje w pomieszczeniu, w którym akurat przebywamy – wylicza ekspert firmy Klima Premium.

Komfort cieplny a wydajność pracowników

Praca biurowa raczej nie wymaga wielkiego wysiłku, zazwyczaj wiąże się też z koniecznością zachowania pewnego dress code’u (co może być uciążliwe zwłaszcza latem, podczas upałów). Dlatego też najważniejszym czynnikiem będzie tu temperatura otoczenia. Mając możliwość jej regulacji, możemy zapewnić pracownikom komfort cieplny, który – jak wykazały badania – ma ścisły związek z efektywnością pracy. Otóż wydajność potrafi spaść nawet aż o 3 proc. na każdy 1 st. C różnicy pomiędzy temperaturą faktyczną a tą, w której osiągamy poczucie komfortu cieplnego.

Nie tylko temperatura

Gdy nie jest nam ani za gorąco, ani za zimno, łatwiej się skupić na powierzonych zadaniach. Mamy też stosunkowo lepsze samopoczucie, co sprzyja szybszemu, a w dodatku bardziej kreatywnemu rozwiązywaniu problemów. Wpływa na to też odpowiednia jakość powietrza, którym oddychamy, dobrze jest więc wyposażyć biuro w system klimatyzacji regulujący nie tylko temperaturę, ale też wilgotność, a także filtrujący zanieczyszczenia takie jak kurz, pył i bakterie.

Klimatyzacja a wizerunek firmy

Nawet jeśli nie mamy jednak warunków, by zainstalować tak zaawansowany technologicznie układ, koniecznie zapewnijmy pracownikom chociażby klimatyzatory przenośne i wentylatory. Chodzi zresztą nie tylko o pracowników. Nie zapominajmy wszak o odwiedzających siedzibę firmy gościach, którzy mogą się stać na przykład naszymi kontrahentami. Duchota i zatęchłe powietrze wpływają negatywnie na wizerunek przedsiębiorstwa również w oczach potencjalnych pracowników, którzy przychodzą na rozmowę kwalifikacyjną. Nawet jeśli nie są oni w pełni świadomi, że chodzi właśnie o brak klimatyzacji, to nie odczuwając komfortu cieplnego i nie mogąc swobodnie zaczerpnąć oddechu, będą czuli się nie najlepiej i wybiorą być może innego praco

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • Twitter

Opublikuj komentarz

Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.