Atrakcyjne ogłoszenie o sprzedaży mieszkania – jak napisać
Skuteczne ogłoszenie sprzedaży mieszkania powinno zawierać podstawowe dane o nieruchomości, takie jak typ budynku, lokalizacja, metraż, stan techniczny czy rodzaj ogrzewania. Warto napisać także o dodatkowych atutach lokalu, na przykład świeżo przeprowadzonym remoncie. Do każdego ogłoszenia należy dołączyć dobrej jakości zdjęcia.
Najlepsze ogłoszenia nieruchomości – co powinno się w nich znaleźć?
Sprzedaż mieszkań odbywa się obecnie przede wszystkim z pomocą internetowych serwisów nieruchomości. Większość nabywców szuka ogłoszeń w sieci, przegląda wszystkie oferty w okolicy, a dopiero potem umawia się na oględziny z właścicielem lokalu. Z tego powodu anons umieszczony w serwisie internetowym powinien być jak najlepszą wizytówką mieszkania. Nie może w nim zabraknąć podstawowych informacji, których szukają potencjalni klienci:
- typu nieruchomości (mieszkanie w kamienicy, w bloku, w wieżowcu),
- lokalizacji,
- metrażu,
- liczby pomieszczeń,
- rodzaju ogrzewania,
- stanu technicznego,
- ceny (także w przeliczeniu na metr kwadratowy).
Ważnym elementem ogłoszenia są również zdjęcia – oferty bez nich są ignorowane przez wielu szukających. Należy dołączyć wyraźne fotografie wszystkich pomieszczeń w mieszkaniu. Warto dołączyć także zdjęcia budynku z zewnątrz lub plan mieszkania sporządzony przez architekta.
Jak ulepszyć ogłoszenie sprzedaży mieszkania?
Oprócz podstawowych informacji o nieruchomości w ogłoszeniu można umieścić dodatkowe dane, które zwrócą uwagę klientów. Powinny to być największe atuty mieszkania, na przykład niedawny gruntowny remont lub doskonałe połączenie komunikacyjne z centrum miasta. Warto również wspomnieć, że w okolicy znajduje się szkoła, przychodnia czy centrum handlowe. Nie należy jednak podawać nieprawdziwych informacji pokazujących mieszkanie w lepszym świetle – wszystkie kłamstwa wyjdą na jaw podczas oględzin lokalu.
Home staging: co to jest i dlaczego warto skorzystać z tej usługi?
W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się home staging. Jest to usługa oferowana przez architektów wnętrz, pośredników i specjalistów z branży nieruchomości. Polega na przygotowaniu mieszkania w taki sposób, aby jak najszybciej znalazło nowych właścicieli. Profesjonaliści nazywają to zamianą z lokalu „do mieszkania” na „do sprzedania”. Wśród technik stosowanych przez home stagerów znajduje się między innymi depersonalizacja (usunięcie osobistych przedmiotów poprzednich właścicieli) i reguła piłki do koszykówki (schowanie wszystkich gadżetów i dodatków mniejszych od piłki). Często konieczne jest przemeblowanie lub wprowadzenie drobnych zmian w mieszkaniu (np. malowanie ścian). Ważnym elementem home stagingu jest również wykonanie profesjonalnych zdjęć, które przyciągają klientów przeglądających ogłoszenia nieruchomości.
Opublikuj komentarz