×

Porządek w biurze – Jak tego dokonać?

Porządek w biurze – Jak tego dokonać?


Każdy wykonujący pracę biurową wie, jak ważne dla produktywności jest prawidłowo zorganizowane miejsce.

Jak więc można zadbać o to, aby w miejscu pracy zawsze panował porządek?

Oto 3 dobre rady.

Odpowiednie meble biurowe

Praktyczne meble biurowe to podstawa. Fotel obrotowy i biurka nie wystarczą, aby w miejscu pracy panował porządek. Należy pamiętać o tym, aby w biurze znalazły się też liczne szuflady i szafy aktowe. Liczba dokumentów stale rośnie, a trzeba je gdzieś przechowywać. Zadbaj o to, aby dokumenty i sprzęt biurowy, z których korzystasz najczęściej, znalazły się w łatwo dostępnym miejscu. Idealnie nadają się do tego szuflady w biurku. Jeśli pracujesz tylko na blacie roboczym, a Twoje biurko nie posiada szuflad, być może przyda Ci się osobny kontener na dokumenty.

Poza miejscem na przechowywanie dokumentów i akcesoriów biurowych warto znaleźć także miejsce na przedmioty niezwiązane z pracą. Będą to przede wszystkim różnego rodzaju kurtki, torby, torebki i plecaki. Jednym słowem – wszystko to, co nie jest Ci potrzebne do pracy, a może zagracać Twoją przestrzeń biurową. Dobrze, jeśli w biurze znajdzie się dodatkowa szafa na takie przedmioty, aby usunąć je z pola widzenia.

Brak jedzenia przy biurku

Jedzenie w miejscu pracy nie jest dobrym pomysłem i to nie tylko dlatego, że niesie ryzyko zabrudzenia biurka, dokumentów czy klawiatury. Praca i spożywanie posiłku w tym samym miejscu działa niekorzystnie na samopoczucie pracowników. Przerwa na lunch powinna być prawdziwą przerwą od pracy. Posiłek spożywany w innym miejscu, choćby w firmowej stołówce, przynosi chwilę odprężenia dla Twojego umysłu. Dodatkowo jest to idealna chwila na integrację ze współpracownikami, którzy także powinni na chwilę oderwać się od swojej pracy.

Brak kabli

Ciężko pozbyć się kabli w biurze całkowicie. Warto jednak zadbać o to, aby były one jak najmniej widoczne. Dobrze, jeśli wszystkie przewody zostaną odpowiednio uporządkowane, np. z pomocą specjalnie do tego stworzonych organizerów. Wiele firm stara się także minimalizować liczbę przewodowych urządzeń biurowych. Coraz częściej pracownicy korzystają z laptopów, sieci WiFi oraz bezprzewodowych myszek. Takie rozwiązania dają większą swobodę ruchu i nie ograniczają naszej przestrzeni, dzięki czemu możemy być jeszcze bardziej produktywni.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • Twitter

Opublikuj komentarz

Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.